-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)
-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:47763 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

چه كسي در مقابل قرآن جنگ به راه انداخت، عاقبت اين جنگ چه شد؟ نام آن چه بود؟

كافران و مشركان مكه اولين كساني بودند كه به مقابله و جنگ با قرآن پرداختند آنان وقتي ديدند نميتوانند همانند قرآن بياورند، و در برابر آن عاجز ماندند; از راههاي ديگر به مقابله با آن پرداختند; گروهي به پيامبر تهمتهاي ناروا ميزدند:وقالَ الَّذينَ كَفَروا اِن هـَذا اِلاّاِفكٌ افتَرغهُ... # وقالوا اَسـَطيرُ الاَوَّلينَ اكتَتَبَها فَهِيَ تُمليَ عَلَيهِ بُكرَةً واَصيلا;(فرقان،4ـ5); و كساني كه كفر ورزيدند، گفتند: اين كتاب جز دروغي كه آن را بر بافته چيزي نيست;... و گفتند: افسانههاي پيشينيان است كه آنها را براي خود نوشته، و صبح و شب بر او املا ميشود. عدهاي مردم را از گوش كردن به آيات قرآن باز ميداشتند: وَ قَالَ الَّذِينَ كَفَرُواْ لاَتَسْمَعُواْ لِهَـَذَا الْقُرْءَانِ وَ الْغَوْاْ فِيهِ لَعَلَّكُمْ تَغْلِبُون;(فصلت،26) و كساني كه كافر شدند گفتند: به اين قرآن گوش مدهيد و سخن لغو در آن اندازيد، شايد شما پيروز شويد.

در نهايت وقتي ديدند نميتوانند جلو گسترش و نفوذ قرآن و مسلمانان را بگيرند، به جنگهاي مسلحانه مانند بدر، احد و... دست زدند، ولي اين جنگها جز شكست كافران و مشركان، و گسترش و نفوذ قرآن، نتيجهاي براي آنان نداشت.(ر.ك: فروغ ابديت، استاد جعفر سبحاني، ج 1، ص 321 ـ 327 و 487 ـ 520، نشر دفتر تبليغات اسلامي.)يكي از كساني كه به مبارزه با قرآن بر خواست، مسيلمة كذاب بود(تفسير نمونه، آيت الله مكارم شيرازي و ديگران، ج 1، ص 134، دارالكتب الاسلامية.) ; كه حتي ادعاي پيامبري نمود. او بعد از رحلت پيامبر اكرمبراي مبارزه با قرآن، با مسلمانان وارد جنگ شد، كه به جنگ يمامه معروف است. در اين جنگ جمع بسياري از حافظان و قاريان قرآن به شهادت رسيدند.(الميزان، علامه طباطبايي، ترجمة سيد محمد باقر موسوي همداني، ج 5، ص 445، و ج 12، ص 171ـ 172، نشر دفتر انتشارات اسلامي.)ولي عاقبت مسلمانان بر آنها پيروز شدند.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.